24 de juliol 2006

La Floreta del Barri


No, no ens hem pogut aguantar la mirada. Fet i fet era previsible. La predisposició amb la que m'acostava a l'escola el darrer dia de curs a buscar la Colometa ho deixava entreveure. El curs vinent la Colometa anirà a una escola nord enllà i per tant divendres era el comiat dels companys i de les educadores. De companys no en vaig trobar, pràcticament ja havien marxat tots. De les tres educadores en vaig trobar dues, una que està a temps parcial i una altra que s’hi està moltes hores. Amb la primera els dos petons de comiat van ser resistibles, però amb la segona, la Floreta del Barri, no ho vaig poder resistir.

Durant aquest hivern tant fred, la Floreta i les seves companyes han estat més hores amb la meva filla que no pas jo. És difícil explicar les emocions que això genera, el respecte que t'infon pensar que aquestes dones es dediquen a cuidar el que més estimes: la teva filla. Mentre els seus pares s’endinsaven en una guerra bruta, miserable i cruel, la Colometa estava ben protegida a l’escola per la Floreta i les seves companyes. En molts moments han estat molt comprensives amb la meva situació, ajudant-me en circumstàncies en que per culpa de la incomunicació amb la mare hi havia algun problema. Els vaig fer un regalet la setmana passada, però això sempre serà insuficient per mostrar emocions.


A la Floreta del Barri no li ha costat gens ajupir-se, agafar la Colometa, abraçar-la, fer-li un petó i dir-li “vine’m a veure”. Jo hagués volgut abraçar la Floreta (joveneta, escarransida, nyicris i escanyolida com un secall), agafar-li les mans, i dir-li que l'agraïment és sincer i serà etern. Tots aquests pensaments s'han fos en una pilota que s'ha anat accelerant en uns instants dintre del meu cap i m’ha bloquejat. Finalment li he volgut mirar els ulls, i no, la Floreta del Barri i jo no ens hem pogut aguantar la mirada. Ni tant sols les paraules han brollat, un nus a la gola m’ho impedia. He maleït les meves covardes ulleres de sol, no he estat capaç de mostrar-li a La Floreta el viatge del blanc dels meus ulls cap a un vermell vidriós inequívoc (els seus ulls han fet el mateix viatge). Se’ns educa en l’ocultació de les emocions, i en particular als homes no se’ns permet plorar, “això és de nenes”. Tot i així, crec que ho ha intuït. La Colometa també devia intuir alguna cosa, s’ha passat el camí de l’escola a casa sense badar la boca.

Tampoc no cal fer-ne un castell, la Floreta és una noieta casolana fàcil d’ensopegar passejant amunt i avall del barri. Prometo buscar-la, trobar-la, convidar-la a seure una estona en algun bar del barri, i explicar-li què vol dir per mi agraïment, sense ulleres de sol. La Colometa també l'estima i segur que ho voldrà.

3 comentaris:

alatrencada ha dit...

Ens han educat per amagar les emocions. Penso que no és cap feblesa mostrar-les, més aviat al contrari. És una meravella atrevir-se tot i que costa molt.

Durant molts anys vaig construir una cuirassa que protegís la nena sensible que sóc. Ara mantinc alguna protecció, però prefereixo viure emocionalment.

La Floreta sap perfectament quant agrait li esteu tu i la Colometa. De totes maneres, troba-la i li ho dius, es posarà molt contenta. La feina d'educadora és molt dura però almenys té recompenses com aquestes que són impagables.

M'agradava fer classe perquè no només suposa ensenyar un ritme complicat o a posar les mans sobre el piano. Col.laborar a la "felicitat" d'algunes personetes i els que les envolten és molt més important.

L'alumnat adult m'ha arribat a explicar qüestions personals molt fortes. En comptes d'anar al psicòl.leg, per treure neures més agradable és anar a classe de cant. A les criatures de seguida les tens pamades i només volen carinyo.

Colomet ha dit...

Ufff, un post potser massa ensucrat, però ben real... No me'n dius res del nou disseny gràfic del blog?

alatrencada ha dit...

Carai... doncs sí. M'agrada molt això de posar alguna foto per cada post. Endavant amb la iniciativa!

Jo vaig penjar una vegada una del colomar però després la vaig treure. Em va semblar incoherent tenir una foto real quan sempre estic buscant adjectius suggerents per referir-me als amics.

Vaig posar una cita en el meu primer post i sense voler decidia que sempre en posaria alguna com a tret d'identitat del blog. A vegades estic molta estona buscant alguna frase que m'agradi i em sembli adequada pel contingut del post, sols em faltaria també haver de buscar una imatge...